Aktualności


Ograniczenia w obsłudze Klientów
Ograniczenia w obsłudze Klientów

Szanowni Państwo,

W trosce o zdrowie Państwa i naszych Pracowników wprowadziliśmy zamiany w obsłudze Klientów. Pomiędzy godz. 10.00 a 12.00 w placówkach naszego Banku obsługujemy tylko osoby powyżej 65. roku życia. W tym czasie nie będziemy obsługiwać pozostałych Klientów. Osoby poniżej 65. roku życia zapraszamy w pozostałych godzinach pracy naszych placówek.

Wewnątrz Banku może przebywać maksymalnie dwóch Klientów. W przypadku wizyty w Banku prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości 2 metrów od pozostałych Klientów. Zachęcamy do ograniczenia wizyt w placówkach Banku i wykonywania przelewów oraz innych operacji bankowych za pomocą bankowości internetowej.

ZMIANA LIMITU PŁATNOŚCI ZBLIŻENIOWYCH

 

Zmiana limitu dla pojedynczej transakcji zbliżeniowej

Informujemy, że w celu ograniczenia kontaktu fizycznego podczas dokonywania płatności

kartowych, organizacje płatnicze - Visa i Mastercard, podjęły decyzję o wprowadzeniu od 20

marca br. zmiany wartości limitu transakcji zbliżeniowej bez uwierzytelnienia (czyli bez

wprowadzenia kodu PIN) z 50 zł do 100 zł.

Od 20 marca br. wykonując transakcje zbliżeniowe na kwotę poniżej 100 zł możecie być

Państwo proszeni o wprowadzenie kodu PIN. To, czy zostaniecie Państwo poproszeni o

PIN zależy od tego, czy dany terminal POS został już zaktualizowany. Oznacza to, że

jeszcze przez pewien okres, może się zdarzać, że przy transakcji np. na kwotę 60 zł w jednym

sklepie będzie konieczność wprowadzenia kodu PIN, podczas gdy w innym już nie. Jest to

uzależnione od tego, jak szybko Akceptanci (sklepy) dostosują się do wprowadzonej zmiany.

Ponadto zwiększenie limitu na transakcję zbliżeniową do kwoty 100 zł nie

naraża Państwa na większe ryzyko, gdyż nadal obowiązuje limit transakcji zbliżeniowych -

tzw. kumulatywny, czyli ochrona na wypadek utraty karty i realizowania transakcji przez

osoby nieupoważnione.

Nadal obowiązuje limit transakcji zbliżeniowych - kumulatywny 200 zł, czyli ochrona Klienta na wypadek utraty karty i realizowania transakcji przez osoby nieupoważnione pozostaje bez zmiany.

Regulacje będą dostosowywane w najbliższym czasie.

Zmiany w oprocentowaniu.
Zmiany w oprocentowaniu.

Uwaga !! Informujemy, iż w związku ze zmianą stóp procentowych dokonaną z dniem 18 marca 2020 roku przez Radę Polityki Pieniężnej zmianie ulega oprocentowanie rachunków oszczędnościowych, lokacyjnych oraz depozytów terminowych dla klientów indywidualnych oraz klientów instytucjonalnych. Szczegóły w zakładce "Dokumenty do Pobrania"

Zmiana godzin pracy placówek Banku.
Zmiana godzin pracy placówek Banku.

Szanowni Państwo,

W związku z epidemią koronawirusa oraz w trosce
o zdrowie Naszych Klientów i pracowników Banku od dnia 21 marca 2020 roku (sobota) zmianie ulegną godziny pracy wszystkich placówek Banku.

CENTRALA w Tarczynie
Poniedziałek – Piątek:    8.00 – 15.00
Sobota – NIECZYNNE

NADARZYN
Poniedziałek – Piątek:   8.00 – 15.00

PRAŻMÓW
Poniedziałek – Piątek:   8.00 – 15.00

WÓLKA KOSOWSKA
Poniedziałek – Piątek:   9.00 – 14.00

PNIEWY

 NIECZYNNE

Komunikat

Bank Spółdzielczy w Tarczynie informuje iż od dnia 20.03.2020 r. do odwołania nie realizuje wypłat gotówkowych w walutach obcych.

Bank dokonuje wypłat gotówkowych jedynie w PLN.

UBEZPIECZENIA

Ubezpieczenia dla klientów indywidualnych, jak i dla klientów instytucjonalnych

Zapewnij sobie i swojej rodzinie poczucie bezpieczeństwa. Ubezpiecz siebie i majątek od następstw zdarzeń losowych.

W Banku Spółdzielczym w Tarczynie oferujemy Klientom indywidualnym jak i instytucjonalnym produkty ubezpieczeniowe zarówno w obszarze ubezpieczeń życiowych, majątkowych a także i ubezpieczenia komunikacyjne. Klienci w jednym miejscu uzyskują kompleksową obsługę.

Bank Spółdzielczy w Tarczynie w ramach usług bancassurance, współpracuje z następującymi towarzystwami ubezpieczeniowymi:

              

      

Zapraszamy do naszej Centrali jak i placówek celem zapoznania się z ofertą.

  

Zmiany w Regulaminie otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych:


Uprzejmie informujemy, że od 15 lutego 2020 roku zmieniają się niektóre zapisy Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych. Wprowadzone zmiany wynikają przede wszystkim z konieczności dostosowania zapisów do wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/518 z dnia 19 marca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 924/2009 w odniesieniu do niektórych opłat za płatności transgraniczne w Unii i opłat za przeliczenie waluty oraz niektórych innych ustaw (ustawa o usługach płatniczych, dyrektywa unijna PSD2, Split Payment II).
Główne zmiany wynikające z w/w regulacji to:
1. dodanie definicji systemów rozliczeniowych wykorzystywanych do realizacji przelewów (krajowych i zagranicznych);
2. opisanie zasad kolejności realizacji Przekazów w obrocie dewizowym;
3. wprowadzenie procedury silnego uwierzytelnienia;
4. szybsza procedura dla reklamacji związanych z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty debetowej (15 dni roboczych);
5. nowy rodzaj usług i usługodawców (dostawcy usług);
6. wprowadzenie systemu przelewów natychmiastowych Express Elixir;
7. zmiana zasad pobierania prowizji i opłat bankowych.
Ponadto, wprowadzono również zmiany dotyczące:
1. zasad określania adresu do korespondencji;
2. korekt redakcyjnych i legislacyjnych nie mających wpływu na treść merytoryczną Regulaminu.
Treść nowego Regulaminu dostępny w Placówkach Banku i na stronie internetowej Banku.
Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami zmian.
Posiadacz rachunku ma prawo przed proponowaną datą wejścia w życie zmian, wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym.
Jeżeli Posiadacz rachunku zgłosi sprzeciw, ale nie dokona wypowiedzenia Umowy, Umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian.
Brak sprzeciwu wobec proponowanych zmian jest równoznaczny z ich akceptacją.
Lokaty otwarte w ramach wypowiedzianej Umowy prowadzone są do końca okresu, na jaki zostały założone bez możliwości ich odnowienia na kolejny okres, o ile Posiadacz rachunku nie złoży dyspozycji odmiennej.

Zmiany w Regulaminie otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych:


Uprzejmie informujemy, że od 15 grudnia 2019 roku zmieniają się niektóre zapisy Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych. Wprowadzone zmiany wynikają przede wszystkim z konieczności dostosowania zapisów do wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/518 z dnia 19 marca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 924/2009 w odniesieniu do niektórych opłat za płatności transgraniczne w Unii i opłat za przeliczenie waluty oraz Ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (ustawa o usługach płatniczych, dyrektywa unijna PSD2, Split Payment II).
Główne zmiany wynikające z w/w regulacji to:
1. dodanie definicji systemów rozliczeniowych wykorzystywanych do realizacji przelewów (krajowych i zagranicznych);
2. opisanie zasad kolejności realizacji Przekazów w obrocie dewizowym;
3. zmiana zapisów w odniesieniu rachunku VAT:
a. rozszerzenie katalogu możliwych do zrealizowania z rachunku VAT płatności o inne podatki oraz składki ZUS – obecnie jest możliwość realizacji tylko płatności podatku VAT;
b. rozszerzenie katalogu możliwych do zrealizowania egzekucji z rachunku VAT o płatności wskazane powyżej,
4. dodanie możliwości zamykania rachunku VAT w sytuacji, kiedy zamykany jest rachunek rozliczeniowy powiązany z rachunkiem VAT, a na rachunku VAT występują środki pieniężne i Bank nie posiada decyzji naczelnika urzędu skarbowego o zadysponowaniu środkami;
5. wprowadzenie procedury silnego uwierzytelnienia;
6. szybsza procedura dla reklamacji związanych z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty debetowej (15 dni roboczych);
7. nowy rodzaj usług i usługodawców (dostawcy usług);
8. wprowadzenie systemu przelewów natychmiastowych Express Elixir.
Ponadto, wprowadzono również zmiany dotyczące:
1. zasad określania adresu do korespondencji;
2. korekt redakcyjnych i legislacyjnych nie mających wpływu na treść merytoryczną Regulaminu.
Treść nowego Regulaminu dostępny w Placówkach Banku i na stronie internetowej Banku.
Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami zmian.
Jeżeli w terminie 14 dni od otrzymania tekstu wprowadzonych zmian, Posiadacz rachunku nie dokona wypowiedzenia Umowy rachunku, uznaje się że zmiany zostały przyjęte i obowiązują Strony od dnia następującego bezpośrednio po upływie wymienionego na wstępie terminu.

Uwaga !!! Zmiany w przelewach podatkowych od 1 stycznia 2020 r.
Uwaga !!! Zmiany w przelewach podatkowych od 1 stycznia 2020 r.

Od 1 stycznia 2020 r. zmieniają się zasady opłacania podatków PIT, CIT i VAT do urzędu skarbowego. Dotychczasowe konta urzędów skarbowych zostaną zamknięte. Od tego dnia przelewy podatku PIT, CIT i VAT do urzędu skarbowego należy przekazywać na swój indywidualny mikrorachunek podatkowy.

Numer mikrorachunku jest do uzyskania za pośrednictwem specjalnej strony Ministerstwa Finansów lub w urzędzie skarbowym: www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-podatkowego.

Będzie do tego potrzebny identyfikator podatkowy - czyli NIP lub PESEL.
Mikrorachunek podatkowy będzie aktywny od dnia 1 stycznia 2020 r.

Szanowni Klienci,

Informujemy, iż w naszej Bankowości Internetowej dostępna jest już obsługa wniosków 500+ i 300+.

Kilka ważnych informacji na temat usługi:
- Bank udostępnia wniosek Rodzina 500+ BEZPŁATNIE,
- wniosek należy wypełnić SAMODZIELNIE,
- nie trzeba instalować na komputerze/urządzeniu mobilnym żadnych dodatkowych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek Rodzina 500+. Bank Cię o to NIE POPROSI,
- jeśli chcesz wypełnić wniosek, wystarczy tak jak zawsze zalogować się swoimi danymi do naszej Bankowości Internetowej: identyfikatorem i hasłem,
- podanie hasła jednorazowego SMS  nie będzie wymagane przy przejściu do wniosku Rodzina 500+ ani w celu dodania załączników. System poprosi o podanie kodu SMS TYLKO wtedy, gdy wprowadzisz inny rachunek (spoza listy dostępnych w banku), na który mają być przekazywane środki z programu Rodzina 500+.
- jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 500+ otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu e-mail: upo500plus@mrpips.gov.pl. UPO będzie przesyłane po wpłynięciu wniosku do systemu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o nazwie Emp@tia. Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 500+ bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową, SMS-ową lub telefoniczną. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych, skorzystanie z linków lub załączników, kierujących na strony internetowe banków.

Aplikacja mobilna Nasz Bank
Aplikacja mobilna "Nasz Bank"
Szanowni Klienci !!!!
Informujemy, iż Bank Spółdzielczy w Tarczynie udostępnił dla swoich klientów Aplikację mobilną "Nasz Bank".
Aplikacja dostępna jest aktualnie na urządzenia z systemem Android i jest do pobrania za darmo w sklepie Google Play.
Oto najważniejsze cechy naszej aplikacji:
- swobodny i bezpieczny dostęp do usług banku na urządzeniach mobilnych,
- wygodna obsługa urządzeń z ekranem dotykowym,
- weryfikacja dostępnych środków i ostatniej operacji przed zalogowaniem,
- lista rachunków, lokat, salda, informacje, historia operacji, wyszukiwanie,
- przelewy jednorazowe, predefiniowane, ZUS, US,
- przelew QR (płatności bez wpisywania danych, wczytywanie faktur z QR kodem),
- logowanie z kod PIN, odcisk palca, rozpoznawanie twarzy,
- wiadomości i powiadomienia PUSH,
- mobilna autoryzacja zgodna z PSD2 (token elektroniczny),
- geolokalizacja (wyszukiwanie bankomatów i placówek banku).
Szczegółowa instrukcja użytkownika znajduje się na naszej stronie WWW w dziale Dokumenty do pobrania.
Zachęcamy do korzystania !!!
Dyrektywa PSD2
Dyrektywa PSD2

SILNE UWIERZYTELNIANIE

 

Bank Spółdzielczy w Tarczynie informuje, iż 14 września 2019 roku wchodzi w życie Dyrektywa PSD2 wprowadzająca obowiązek wdrożenia tzw. silnego uwierzytelnienia (strong customer authentication, SCA) przy dokonywaniu płatności w terminalach płatniczych (POS), płatnościach za zakupy w Internecie oraz logowaniu i korzystaniu z bankowości internetowej czy mobilnej.

 Główną przesłanką wdrażanych rozwiązań jest zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z usług płatniczych oferowanych drogą elektroniczną i tym samym ograniczenie możliwości wystąpienia oszustw związanych z tymi usługami. W tym celu wprowadzona zostanie konieczność stosowania procedur silnego uwierzytelnienia czyli minimum dwuelementowego potwierdzania tożsamości klientów.

Opiera się ono na zastosowaniu co najmniej dwóch elementów należących do 3 kategorii: „wiedza”, „posiadanie” lub „cecha klienta”. „Wiedza” to kod (np. PIN) lub hasło, które są i powinny być znane tylko klientowi – posiadaczowi danego instrumentu płatniczego lub dostępu do bankowości internetowej i których nie wolno udostępniać osobom trzecim. Z kolei „posiadanie” oznacza element, który dany użytkownik ma w posiadaniu (np. karta plastikowa, telefon z kartą SIM) i który może zostać użyty w trakcie dokonywania płatności lub korzystania z bankowości internetowej. Ostatnia kategoria czyli „cecha klienta” to specyficzna dla danego klienta cecha, którą tylko on dysponuje i która go jednoznacznie wyróżnia. Dobrym przykładem jest cecha biometryczna w postaci np. odcisku palca, tęczówki oka czy układu żył. 

Bank Spółdzielczy w Tarczynie, w celu zwiększenia bezpieczeństwa dokonywania transakcji z wykorzystaniem dostępu on-line do rachunku bankowego, od kwietnia 2018 roku uruchomił silne uwierzytelnianie użytkownika (SCA) podczas logowania do systemów bankowości internetowej. Oznacza to, że w celu zalogowania do systemu bankowości internetowej i dokonania transakcji konieczne jest podanie – poza loginem i hasłem – również dodatkowego kodu wysłanego na telefon Klienta w postaci wiadomości SMS. Klient korzystający z systemu bankowości elektronicznej musi posiadać urządzenie mobilne (np. telefon komórkowy, tablet).

Podczas płatności kartami płatniczymi będzie obowiązywał nadal wymóg każdorazowego użycia kodu PIN, z wyjątkiem płatności zbliżeniowych tj. możliwości płacenia w terminalach z funkcją zbliżeniową do 50 PLN bez podania kodu PIN.

Jednakże, od 14 września 2019 roku kodem PIN trzeba będzie autoryzować również niektóre transakcje na kwoty nieprzekraczające 50 PLN.  Autoryzacja kodem PIN będzie wymagana przy co szóstej transakcji (piąta może być bez SCA) lub jeśli skumulowana wartość transakcji bez silnego uwierzytelniania przekroczy 150 euro. Każda transakcja powyżej 50 PLN, która automatycznie wymaga kodu PIN spowoduje, że licznik transakcji (lub kwoty) będzie startował od początku.

Jeśli ktoś do tej pory zawsze płacił zbliżeniowo kartą tylko do 50 PLN, prosimy o przypomnienie sobie lub odnalezienie swojego kodu PIN, bo będzie on potrzebny po przekroczeniu limitów opisanych powyżej.

Dyrektywa PSD2 wprowadza jednolity rynek płatności we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

  

Bank Spółdzielczy w Tarczynie

Uwaga!! Nowa usługa dla klientów BS Tarczyn
Uwaga!! Nowa usługa dla klientów BS Tarczyn

    Informujemy, iż uruchomiliśmy właśnie usługę płatnośći on-line PayByNet. Jest to system gwarantowanych płatności internetowych opracowany przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. specjalnie na potrzeby handlu elektronicznego.PayByNet to obecnie najszybszy sposób płatności za zakupy w Interencie - zamówienie klienta zostaje przyjęte do realizacji od razu po zatwierdzeniu przelewu bez uczestnictwa pośredników.

Zalety usługi:
- szybkość - informacja o dokonanym przez Ciebie przelewie przekazywana jest w trybie on-line do sklepu,
- bezpieczeństwo - Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. - jest operatorem systemu ELIXIR, przez który zostało zrealizowanych już ponad 8,5 milirda transakcji; gwarancja wiarygodności i bezpieczeństwa,
- wygoda - automatyczne przenoszenie danych dotyczących treści przelewu, w tym numeru konta bankowego odbiorcy płatności oraz jego nazwy i adresu, zabezpiecza Klienta przez błędami i oszczędza jego czas.

Więcej informacji na temet działania usługi na stronie www.paybynet.pl

PROMOCJA KREDYTU KONSUMENCKIEGO GOTÓWKOWEGO !!!!!!!!!!!
PROMOCJA KREDYTU KONSUMENCKIEGO GOTÓWKOWEGO !!!!!!!!!!!

BANK SPÓŁDZIELCZY W TARCZYNIE

Serdecznie zaprasza do skorzystania z wyjątkowej oferty Kredytu konsumenckiego gotówkowego bez prowizji”.

Korzystna okazja, nieplanowany remont, wakacje?

Weź kredyt gotówkowy na dowolny cel jeszcze dziś!

Oferta dostępna jest zarówno dla stałych jak i nowych Klientów!

Twoje korzyści:

  • Oprocentowanie stałe 5,99%
  • PROWIZJA 0%
  • Okres kredytowania do 12 miesięcy
  • RRSO jedynie 6,16%
  • możesz dostać nawet 20 tys zł gotówki na rękę
  • bez kosztów ubezpieczenia
  • dopasuj wysokość kwoty i czas spłaty do Twoich potrzeb i możliwości
  • kredyt możesz spłacać w wybrany dzień miesiąca
  • na własne potrzeby konsumpcyjne,
  • możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat,
  • możliwość spłaty w ratach stałych i malejących.

 

 

Przyjdź i zapytaj o szczegóły

Oferta obowiązuje od 20 maja 2019 roku do 30 września 2019 roku

 

Rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) kredytu wynosi 6,16% przy założeniach: całkowita kwota kredytu 3000,00 zł, kredyt zaciągnięty na 12 miesięcy, oprocentowanie stałe 5,99 % w stosunku rocznym, całkowity koszt kredytu 98,79 zł ( w tym odsetki 98,79 zł), całkowita kwota do zapłaty 3 098,79 zł, płatna w 11 ratach miesięcznych po 258,23 zł, ostatnia rata wyrównująca w wysokości 258,26 zł. Kalkulacja została podana na podstawie przykładu reprezentatywnego wg stanu na dzień 16.05.2019r.

 

Blokada dostępu do konta przez klienta.
Blokada dostępu do konta przez klienta.

Szanowni klienci,

W trosce o Państwa bezpieczeństwo podczas korzystania z naszego systemu Bankowości Internetowej przypominamy, iż w przypadku podejrzenia nieuprawnionego dostępu do Państwa konta w IB istnieje możliwość samodzielnego zablokowania dostępu do swojego konta. Można tego dokonać na dwa sposoby:

1. Zalogować się do IB. Z głównego Menu wybrać opcję Ustawienia->BEZPIECZEŃSTWO następnie w ramce "Kanały dostępu" wybieramy przycisk "zmień" i opcję "zablokuj". Po zatwierdzeniu dostęp do konta zostanie zablokowany. Zablokowaną w ten sposób usługę może odblokować operator w banku oraz sam klient pod warunkiem, że nie opuścił okna z wymienionym menu. Użycie wówczas opcji „Aktywuj” pozwoli wpisać nowe hasło i po akceptacji hasłem jednorazowym SMS odblokuje dostęp do serwisu Internet Banking.
2. Istnieje również możliwość zablokowania usługi Internet Banking za pomocą wiadomości SMS. Blokadę założyć można wysyłając wiadomość SMS na numer (+48)577876977, o treści BI#identyfikator (gdzie BI – to Blokada Identyfikatora; identyfikator - to numer, którym klient loguje się do systemu). System weryfikuje czy podany identyfikator jest związany z numerem telefonu klienta zarejestrowanym w SMS Bankingu lub danych osobowych. Jeśli istnieje zgodność weryfikowanych danych system zablokuje dostęp i odsyła  SMS, .: „Dostęp do kanału Internet dla identyfikatora XYZ zablokowany”. Również współwłaściciel rachunku może zablokować dostęp. Przykład: mąż z żoną mają wspólny rachunek, żona za pomocą swego telefonu może zablokować identyfikator męża. Można zablokować dostęp do serwisu Internet Banking również z dowolnego telefonu wysyłając wiadomość SMS o treści BI#identyfikator#PESEL.

Dodatkowo w przypadku podejrzenia potencjalnego zagrożenia dla Państwa konta IB prosimy o niezwłoczne poinformowanie o tym pracownika banku pod numerem 22 7277886.

Prosimy również o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa które wyświetlane są na stronie logowania do IB oraz o zapoznanie się z instrukcją użytkownika, która dostępna jest na naszej stronie WWW pod adresem: http://www.bstarczyn.pl/dokumenty-do-pobrania

 

Uwaga na przestępców !!!
Uwaga na przestępców !!!

Szanowni Państwo,

Obecnie trwający okres wyprzedażowy oraz zbliżający się okres przedświąteczny powoduje wzrost liczby transakcji płatniczych w sklepach internetowych i tym samym zachęca cyberprzestępców do kradzieży środków pieniężnych. Dlatego po raz kolejny zwracamy się do Państwa z prośbą o:
- wzmożenie czujności podczas wykonywania czynności bankowych i handlowych, a w szczególności nie podawanie kodów z SMS, tokena lub listy haseł podczas logowania,
- uważne czytanie otrzymywanych z banku komunikatów SMS,
- nie otwieranie załączników otrzymywanych pocztą e-mail od niezaufanych i nieznanych nadawców,
- sprawdzenie swojego komputera pod kątem aktualności systemu operacyjnego i programu antywirusowego.
Jeśli w trakcie obsługi rachunku bankowego przez Internet zauważą Państwo nietypowe prośby o podanie kodu do operacji należy natychmiast wylogować się i skontaktować się z nami. W takiej sytuacji Państwa komputer mógł zostać zainfekowany przez złośliwe oprogramowanie i dalsze działanie może doprowadzić do kradzieży pieniędzy.

BS Tarczyn.

Mechanizm podzielonej płatności - Split Payment
Mechanizm podzielonej płatności - Split Payment

Informacje podstawowe

Rachunek VAT jest automatycznie tworzony przez Bank Spółdzielczy w Tarczynie do każdego rachunku rozliczeniowego bieżącego. Dzięki temu posiadacz rachunku może wykonywać oraz odbierać płatności w mechanizmie podzielonej płatności (Split Payment).

Szczegóły oferty

Rachunek VAT prowadzony jest wyłącznie w PLN. Otwarcie rachunku następuje automatycznie po uruchomieniu rachunku bieżącego przez podmiot prawny (tj. np. osobę fizyczną prowadzącą działalność, rolnika, spółkę, spółdzielnię, jednostkę samorządu terytorialnego itd.)

  • Wszystkie operacje dokonywane na rachunku VAT są potwierdzane wyciągami bankowymi. Wyciągi sporządzane są z częstotliwością wskazaną przez Klienta w sposób i na zasadach uzgodnionych z Bankiem, analogicznie jak dla pozostałych rachunków rozliczeniowych.
  • Do rachunku VAT nie są udostępniane instrumenty płatnicze w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych (np. karty debetowe).
  • Rachunek VAT jest udostępniony w bankowości elektronicznej jedynie z dostępem pasywnym. To oznacza, że przelewy z rachunku VAT mogą być realizowane wyłącznie za pośrednictwem rachunku bieżącego.

Środki na rachunku można wykorzystywać w formie przelewów elektronicznych wyłącznie w celu:

  1. Zapłaty podatku do Urzędu Skarbowego
  2. Zapłaty kwoty VAT przy płatności za fakturę od kontrahenta.

Oprocentowanie i opłaty

Rachunek VAT nie jest oprocentowany, a jego prowadzenie jest bezpłatne.

e-Składka – proste płatności z ZUS
e-Składka – proste płatności z ZUS

Przedsiębiorco, od 1 stycznia 2018 r. wszystkie składki do ZUS będziesz przekazywać na jeden, indywidualny numer rachunku składkowego. Informację o numerze tego rachunku dostaniesz z ZUS listem poleconym w czwartym kwartale 2017 r. Jeśli do końca grudnia 2017 r. nie otrzymasz informacji o numerze rachunku składkowego albo zgubisz list, zgłoś się do ZUS albo zadzwoń do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00). Jeśli nie będziesz znał numeru rachunku składkowego nie opłacisz w 2018 r. składek. Jeśli będziesz miał w 2018 r. długi, to wpłata pokryje najstarszą należność. Może to spowodować zadłużenie za bieżący okres. Wpłynie to m.in. na Twoje prawo do zasiłku chorobowego. Podlegasz dobrowolnemu ubezpieczeniu chorobowemu tylko wówczas, jeśli opłacasz składki w terminie i w pełnej kwocie. Jeśli masz problemy finansowe i nie jesteś w stanie w całości spłacić zaległych składek, to wystąp do ZUS o podpisanie układu ratalnego. Taka umowa zapewni Ci objęcie ubezpieczeniem chorobowym i prawo do świadczeń. Możesz skorzystać z pomocy doradcy ds. ulg codziennie w godzinach otwarcia placówek ZUS. Pomoże on zgromadzić i wypełnić dokumenty niezbędne do rozpatrzenia wniosku o rozłożenie długu na raty.

Więcej informacji na temat e-Składki znajdziesz na stronie www.zus.pl/eskladka

Zmiany w ofercie produktowej Banku.
Zmiany w ofercie produktowej Banku.

Szanowni Państwo,

 Bank Spółdzielczy w Tarczynie informuje, iż z dniem 1 czerwca 2017 roku wycofuje z oferty Banku następujące produkty:

  • lokatę oszczędnościową w PLN;
  • lokatę „Dopłatę Plus” w PLN;
  • lokatę „Pewny Zysk „ w PLN.

 Od 1 czerwca 2017 roku nowe w/w lokaty nie będą już otwierane.

 Istniejące lokaty, po upływie zadeklarowanego okresu, zostaną odnowione według oprocentowania zgodnego z „Tabelą oprocentowania” obowiązującą na dzień odnowienia.

Z dniem 1 czerwca 2017 roku Bank wprowadza nowe oprocentowanie lokat terminowych.

 Ponadto, Bank Spółdzielczy w Tarczynie informuje, iż od 1 czerwca 2017 roku wprowadza do swojej oferty nową:

Lokatę oszczędnościową STANDARD

OPROCENTOWANIE   STAŁE

3 miesięczna - 1 %

6 miesięczna - 1,30 %

12 miesięczna - 1,50 %

18 miesięczna - 1,70 %

24 miesięczna - 2 %

Zasad bezpiecznego korzystania z poczty elektronicznej
Zasad bezpiecznego korzystania z poczty elektronicznej

W związku z rosnącą liczbą ataków phishingowych pragniemy przypomnieć Państwu podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z poczty elektronicznej.

W pierwszej kolejności należy odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:

  1. Czy znam nadawcę wiadomości?
  2. Czy otrzymywałem już inne wiadomości od tego nadawcy?
  3. Czy spodziewam się otrzymać tę wiadomość?
  4. Czy tytuł wiadomości i nazwa załącznika mają sens?

Negatywna odpowiedź na którekolwiek z tych pytań powinna wzbudzić czujność.

Na co należy zwrócić uwagę:

  • Poprawność językowa - Znaczna część fałszywych wiadomości jest pisana z wykorzystaniem translatorów dlatego bardzo często zawierają liczne błędy ortograficzne, gramatyczne lub nie posiadają polskich znaków.
  • Linki w wiadomości – Przed kliknięciem w jakikolwiek link należy go zweryfikować. Najprostszą metodą jest najechanie na niego kursorem w wyniku czego rzeczywisty link pojawi się w dolnej części ekranu i będzie można sprzwdzić czy kieruje do prawdziwego serwisu internetowego. Dobrą praktyką jest odwiedzanie stron poprzez wpisanie adresu samodzielnie w wyszukiwarce internetowej zamiast klikanie w link wskazany w treści wiadomości.
  • Załączniki – Nie należy otwierać załączników o rozszerzeniach *.exe, *.com, *.pif, *.scr, *.bat. *.js zazwyczaj są to wirusy. Coraz częściej złośliwe załączniki są wysyłane w formie zahasłownych archiwów *.rar, *.zip w celu ominięcia zabezpieczeń. W takim przypadku należy pamiętać aby hasło do odszyfrowania załącznika było przekazane innym kanałem np. wiadomość e-mail + SMS.
  • Temat wiadomości – Należy pamiętać aby w żadnym wypadku nie wskazywać firmowego adresu e-mail jako kontaktowego do celów prywatnych. Każda wiadomość w której jesteśmy proszeni o zapłacenie faktury, odebranie przesyłki, zaakceptowanie zaproszenia np. z serwisu społecznościowego itp. Powinna zostać uznana za podejrzaną jeżeli trafi na skrzynkę służbową.
  • Treść wiadomości – Bardzo często w wiadomościach phishingowych przestępcy zamieszczają różnego rodzaju groźby, ostrzeżenia np.: „Jeśli nie odpowiesz na powyższą wiadomość, Twoje konto bankowe zostanie wkrótce zablokowane”. Ich autorzy ostrzegają adresata, że brak reakcji może przyczynić się do zamknięcia konta, zerwania umowy, utraty danych, awarii itp.
Kredyt w linii kredytowej AGROLINIA
Kredyt w linii kredytowej AGROLINIA

Kredyt w linii kredytowej AGROLINIA

z przeznaczeniem na działalność rolniczą

długi okres kredytowania do 120 mc

Oprocentowanie już od 4,73% w stosunku rocznym

Przyjdź i zapytaj naszych doświadczonych doradców

Konto Senior
Konto Senior

Rachunek ROR dla Seniora

  • prowadzenie 0 zł
  • przelewy 0 zł
  • wpłaty/wypłaty 0 zł