Aktualności


Ogłoszenie o przetargu pisemnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości

Bank Spółdzielczy w Tarczynie ogłasza przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości
gruntowej, niezabudowanej, położonej w miejscowości Ławki, przy ulicy Głównej, gmina Prażmów,
powiat piaseczyński, oznaczonej w ewidencji gruntów jako:

działka nr 86/2 o powierzchni 1 041 m², obręb 0016

działka nr 86/3 o powierzchni 1 041 m², obręb 0016

wpisanych do KW nr WA1I/00020872/9 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Piasecznie;

wraz z udziałem 1/13 działki nr 85/5 i 86/8 o łącznej powierzchni 1754 m², stanowiących drogę wewnętrzną
prowadzącą do ulicy Głównej, wpisanych do KW nr WA1I/00020873/6 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w
Piasecznie.


W planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Prażmów działki położone są na obszarze o symbolu M
strefa mieszkaniowo-usługowa, dla którego obowiązuje przeznaczenie podstawowe - zabudowa
mieszkaniowa jednorodzinna.

Nieruchomość nie jest obciążona prawami i roszczeniami osób trzecich.

Cena wywoławcza nieruchomości do przetargu wynosi:

działka nr 86/2 o powierzchni 1 041 m² wraz z udziałem 1/26 w drodze wewnętrznej - 120 000 złotych

działka nr 86/3 o powierzchni 1 041 m² wraz z udziałem 1/26 w drodze wewnętrznej - 120 000 złotych


W przetargu mogą wziąć udział osoby fizyczne i prawne.

Zebranie Przedstawicieli Banku w dniu 16 maja 2018 roku podjęło uchwałę o wyrażeniu zgody na sprzedaż
tej nieruchomości.

Do przetargu mogą przystąpić osoby, które złożą pisemną ofertę zakupu nieruchomości najpóźniej w terminie
do dnia 24 września 2021 roku do godziny 10.00.

Pisemną ofertę należy złożyć najpóźniej w tym terminie w dni robocze od poniedziałku do piątku w sekretariacie Banku
w Tarczynie, przy ul. Stępkowskiego 4 bądź nadesłać najpóźniej w tym terminie pocztą (decyduje data wpływu).
Pisemne oferty winne być w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Przetarg na sprzedaż nieruchomości.”

Oferta powinna zawierać:

1. Imię, nazwisko i adres oferenta albo nazwę, siedzibę i adres oferenta, numer telefonu oferenta

2. Numery: PESEL, NIP i REGON oferenta, o ile spoczywa na nim obowiązek ich uzyskania

3. Datę sporządzenia oferty

4. Oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkiem przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń

5. Oferowaną cenę.


Przetarg odbędzie się w dniu 24 września 2021 roku w siedzibie Banku w Tarczynie, przy ul. Stępkowskiego
4, sala konferencyjna o godz. 12.00.


W przypadku złożenia dwóch równorzędnych najkorzystniejszych ofert komisja przetargowa będzie kontynuowała
przetarg w formie licytacji między oferentami, którzy złożyli te oferty w w/w miejscu i terminie. W trakcie licytacji
ustnej/ telefonicznej oferenci o których mowa wyżej składają ustnie kolejne postąpienia ceny o 1% ceny wywoławczej
powyżej najwyższej ceny w złożonych ofertach, dopóki, mimo trzykrotnego wywołania nie ma dalszych postąpień.


Osoba, której oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązana jest nie później niż na 3 dni przed
wyznaczonym terminem podpisania umowy przeniesienia własności, zapłacić przelewem kwotę równą 100% ceny
nieruchomości osiągniętej w przetargu. Za datę wpłaty uważa się wpływ wymaganej należności na rachunek bankowy
Banku. Wszelkie koszty związane z zawarciem umowy przeniesienia własności (m.in. koszty notarialne, sądowe oraz
podatki) ponosi nabywca. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwionej
przyczyny do zawarcia umowy przeniesienia własności w miejscu i w terminie podanym w zawiadomieniu, Bank może
odstąpić od zawarcia umowy. O miejscu i terminie zawarcia umowy nabywca zostanie zawiadomiony najpóźniej w
ciągu 14 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.


Zastrzega się prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 022 727 78 86, w dni robocze w godzinach 8.00-16.00 oraz pod
adresem e-mail:
info@bstarczyn.pl

Zarząd Banku Spółdzielczego w Tarczynie

MEGA POMOCJA

https://www.bstarczyn.pl/wgrane-pliki/promocja-kredyt-mieszkaniowy-2.png

Płatności BLIK - nowa usługa w BS Tarczyn.
Płatności BLIK - nowa usługa w BS Tarczyn.


Szanowni Klienci, informujemy iż właśnie uruchomiliśmy usługę BLIK w naszej aplikacji mobilnej. BLIK to system płatności mobilnych który umożliwia użytkownikom smartfonów dokonywanie płatności bezgotówkowych w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach oraz dokonywanie przelewów i generowanie czeków z cyfrowym kodem.

Krótki opis usługi BLIK - gdzie i jak korzystać ?
Wypłaty z bankomatu bez karty - w celu wypłaty w bankomacie należy wybrać metodę wypłaty środków BLIK, a w aplikacji mobilnej "Nasz Bank" wygenerować kod BLIK, przepisać go na klawiaturze bankomatu, a następnie zatwierdzić operację na ekranie telefonu. Wysyłając kod BLIK innej osobie, można również przekazać środki osobie znajdującej się w innym miejscu, np. dziecku lub znajomemu.
Płatności w sklepie stacjonarnym - aby dokonać płatności w sklepie należy poinformować sprzedawcę o wyborze opcji, przejść do aplikacji mobilnej "Nasz Bank", wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na terminalu płatniczym, a następnie zatwierdzić transakcję w aplikacji. Dzięki takiej formie płatności klient zyskuje nie tylko czas, ale także poczucie bezpieczeństwa i możliwość dodatkowej weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.
Płatości w sklepie internetowym - aby dokonać płatności w sklepie internetowym, wystarczy włączyć aplikację mobilną "Nasz Bank", wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na stronie sklepu i zatwierdzić. Czynności te są znacznie szybsze i wygodniejsze, niż logowanie do banku i ręczne autoryzowanie płatności. Dodatkowo klient ma możliwość weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.

Uwaga! Instrukcja konfiguracji usługi BLIK w aplikacji mobilnej Nasz Bank znajduje się w zakładce Dokumenty do pobrania.

Uwaga - ważna informacja w sprawie rozliczenia Tarczy PFR 1.0
Uwaga - ważna informacja w sprawie rozliczenia Tarczy PFR 1.0

Tarcza Finansowa PFR 1.0. Przedsiębiorco, jeśli w zeszłym roku otrzymałeś subwencję finansową z Tarczy Finansowej PFR 1.0, to już niedługo będziesz zobowiązany do jej rozliczenia. Kiedy dokładnie - zależy od miesiąca, w którym otrzymałeś pomoc finansową z PFR.
Na głównej stronie w zakładce "Tarcza PFR" znajdziecie Państwo instrukcje i odpowiedzi na pytania jak prawidłowo rozliczyć  subwencję finansową otrzymaną z Tarczy Finansowej PFR dla Małych i Średnich Firm (Tarcza Finansowa PFR 1.0)

Uwaga na nowe sposoby przestępców - Voice Phishing!!
Uwaga na nowe sposoby przestępców - Voice Phishing!!


Departament Bezpieczeństwa Banku BPS informuje, iż w ostatnim czasie zanotowano próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod numer Infolinii Banku BPS lub numery Banków Spółdzielczych. Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingowi. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu - w tym Infolinię Banku. Nie jest to związane z jakimkolwiek przełamaniem systemów bezpieczeństwa po stronie Banku.
Schemat działania przestępców:
•    przestępcy dzwonią do klienta banku spółdzielczego z numeru Infolinii Banku tj. 801 321 456 lub 86 215 50 00;
•    osoba dzwoniąca posiada ukraiński akcent i przedstawia się jako pracownik Banku;
•    prawdopodobnie oszust będzie znał imię i nazwisko klienta, a może nawet jego adres, który znajdzie w Internecie;
•    rozmowa będzie dotyczyła zablokowania przelewu wykonanego przez klienta lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta;
•    osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;
•    podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.

Zasady bezpieczeństwa dla klienta:
•    Infolinia Banku nie wykonuje połączeń wychodzących z numeru 801 321 456;
•    Infolinia Banku BPS obsługuje klientów banków spółdzielczych tylko w zakresie kart płatniczych.
•    Pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo w Banku nigdy nie kontaktują się bezpośrednio z klientami.
•    Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty.
•    Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowe lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
•    Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych.
•    Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy.
•    Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
•    Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.
•    Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwoń na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.

Informujemy, iż od 02.02.2021 nasza Bankowość Internetowa współpracuje z usługą "mojeID", która umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. Klient banku może potwierdzić swoje dane szybko i bezpiecznie, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu. Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty przedsiębiorstw z różnych branż, m.in. dostawców energii, usług medycznych, ubezpieczeniowych, czy telekomunikacyjnych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego. Ponadto, osoby posługujące się Profilem Zaufanym mogą teraz zapisać się online na szczepienia przeciwko COVID-19.

Więcej informacji o usłudze pod linkiem https://www.mojeid.pl/#

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że nowe wnioski o wypłatę świadczenia 500 plus będą dostępne w  naszym systemach bankowości elektronicznej od 1 lutego 2021.

Przypominamy, że zmianie ulegają zasady składania wniosków. Do tej pory rodzice dzieci, którzy już pobierali świadczenie 500 plus nie musieli składać wniosków na kolejny okres świadczeniowy, ponieważ raz złożony wniosek był automatycznie odnawiany. Nowe przepisy wskazują, że prawo do pobierania świadczenia 500 plus w 2021 roku jest ustalane na czas od 1 czerwca 2021 do 1 maja 2022 roku. Oznacza to, że aby otrzymać świadczenie w nowym okresie świadczeniowym trzeba złożyć nowy wniosek. W związku z tym, w przypadku kiedy wniosek składany jest drogą elektroniczną, dostępne są do wyboru dwa okresy świadczeniowe:

  • od 1 lipca 2019 r. do 31 maja 2021 r. (obecnie trwający okres świadczeniowy)
  • od 1 czerwca 2021 do 31 maja 2022 r. (nowy okres świadczeniowy)

Termin wypłaty świadczeń 500 plus w roku 2021 zależy od tego, kiedy złożony zostanie wniosek:

  • Jeśli wniosek zostanie złożony do 30 kwietnia, wypłata świadczenia nastąpi do 30 czerwca;
  • Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 31 maja spowoduje, wypłata świadczenia nastąpi do 31 lipca;
  • Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 30 czerwca, wypłata świadczenia nastąpi do 31 sierpnia;
  • Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 31 lipca, wypłata świadczenia nastąpi do 30 września

Wnioski złożone do 30 czerwca zapewnią ciągłość otrzymywania świadczenia. Osoby, które złożą wnioski w terminie do 30 czerwca, otrzymają wyrównanie za okres od maja 2021 r. (koniec obecnego okresu świadczeniowego). Natomiast osoby, którzy wyślą wniosek od 1 lipca, nie dostaną wyrównania za maj.

Uprzejmie informujemy, że od stycznia 2021 r. wchodzi w życie zmiana przepisów prawa, która wymusza modyfikację usługi 3D Secure. Obecnie funkcjonująca w Grupie BPS wersja 3D Secure zostanie dostosowana tak, aby spełniać wymogi dotyczące silnego uwierzytelniania transakcji wynikające z Dyrektywy PSD2.

W dniu dzisiejszym tj. 07.01.2021 roku Bank BPS S.A rozpoczął akcję komunikacyjną do Klientów Zrzeszenia w formie wiadomości SMS.

Dziś i jutro tj. 08.01.2021 r. Klienci, którzy korzystają w usługi 3D Secure, otrzymają wiadomości SMS zachęcającą do ustawienia kodu PIN dla tej usługi.

Treść wiadomości to: „Grupa BPS: Aby dokonywać płatności karta w Internecie ustaw kod PIN dla usługi 3D Secure. Zaloguj się do portalu KartoSFERA i przejdź do zakładki 3D Secure

 W Grupie BPS realizacja wymogu silnego uwierzytelniania będzie polegała na dodaniu, obok dziś funkcjonującego obowiązku podania jednorazowego kodu przesyłanego w formie SMS, drugiego obowiązkowego zabezpieczenia w postaci kodu PIN dedykowanego dla usługi 3D Secure. Zmiana zostanie wdrożona do końca stycznia 2021 r.

Szczegóły
Uwaga na cyberprzestępców !!!
Uwaga na cyberprzestępców !!!

Szanowni Państwo,

W związku ze zwiększoną aktywnością cyberprzestępców, a tym samym zwiększoną liczbą występujących w ostatnim czasie transakcji fraudowych realizowanych w szczególności przy wykorzystaniu systemu płatności mobilnych i cyfrowego portfela Apple Pay poniżej przedstawiamy rekomendacje związane z najczęściej występującym schematem oszustw. Klient otrzymuje fałszywy e-mail albo sms, który do złudzenia przypomina wiadomość od firmy pod którą podszywa się przestępca (firmy kurierskie, dostawcy usług). W przygotowanej przez oszusta wiadomości Klient proszony jest o dokonanie wpłaty na kwotę kilku złotych z tytułu niedopłaty w płatności za przesyłkę lub fakturę. Link do płatności, który umieszczony jest w wiadomości kieruje Klienta na fałszywą stronę, na której Klient podaje wszystkie dane nadrukowane na plastiku karty oraz kody akceptacji różnych dyspozycji również te otrzymane SMS-em na numer telefonu Klienta. Podanie danych umożliwia przestępcy włamanie do urządzenia Klienta lub zarejestrowanie karty Klienta w cyfrowym portfelu Apple Pay na urządzeniu przestępcy. Cyfrowy portfel Apple Pay jest najczęściej wykorzystywany przez przestępców do „fałszywej” tokenizacji kart klientów z uwagi na łatwość przeprowadzenia tego procesu. Apple pozwala na tokenizację karty w aplikacji Wallet niezależnie od użytkownika, któremu karta została wydana, należy ją potwierdzić SMSem wysłanym do użytkownika karty, który jest później przekazywany przestępcy na fałszywej stronie. Uzyskując te dane przestępca dokonuje następnie szeregu wysokokwotowych transakcji do wyczerpania środków na rachunku Klienta. Transakcje te wykonywane są najczęściej w ramach płatności mobilnych Apple Pay i jest to związane ze sposobem w jaki uwierzytelniane są transakcje kartą stokenizowaną. Po zarejestrowaniu karty i stokenizowaniu jej na urządzeniu przestępcy przy użyciu danych podanych przez Klienta na fałszywej stronie, uwierzytelnienie transakcji następuje poprzez wpisanie kodu lub znaku graficznego którym zabezpieczony jest telefon i nie są wymagane żądne inne dodatkowe zabezpieczenia co daje przestępcy nieograniczone możliwości w dostępie do środków na rachunku Klienta.

Aplikacja Nasz Bank dla iOS już jest !!
Aplikacja "Nasz Bank" dla iOS już jest !!

Informujemy, iż aplikacja "Nasz Bank" dostępna jest już też dla urządzeń firmy Apple z systemem iOS. "Nasz Bank" to aplikacja mobilna systemu bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Tarczynie. Umożliwia swobodny, bezpieczny i skuteczny dostęp do Twoich finansów 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdujesz. Cenisz swój czas, niezależność i mobilność? Wystarczy smartfon z aplikacją mobilną "Nasz Bank", by w dogodnym momencie sprawdzić stan konta, dokonać przelewu, czy skontrolować wydatki. Korzystanie z aplikacji "Nasz Bank" jest bezpieczne - dostęp chroniony jest kodem e-PIN lub z wykorzystaniem cech biometrycznych. Aplikacja dostępna jest do pobrania za darmo w sklepie App Store po wpisaniu w wyszukiwarce "nasz bank bs tarczyn". Instrukcja użytkownika aplikacji jest do pobrania na naszej stronie WWW w zakładce "Dokumenty do pobrania".

Uwaga !! Darmowy terminal płatniczy dostępny dla Twojej firmy w ciągu 48h !
Więcej informacji znajdziesz na stronie Planet Pay <<kliknij>>

ZAPRASZAMY !!

Uprzejmie informujemy, że  od dnia 1 lipca br. w systemie bankowości elektronicznej BS Tarczyn można składać wnioski w Programie Dobry Start (300+)  na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Świadczenie mogą otrzymać uczniowie do 20 roku życia lub, w przypadku niepełnosprawności, do 24 roku życia. Świadczenie nie obejmuje dzieci, które w roku szkolnym 2020/2021 idą do przedszkola lub tzw. „zerówki". Jednocześnie przypominamy, że obecny okres świadczeniowy Programu „Rodzina 500+”  trwa do maja 2021 r. Wnioski na nowy okres świadczeniowy można będzie składać w systemie bankowości elektronicznej od 1 lutego 2021 r.

Serwis internetowy Grupy BPS o działaniach pomocowych dla Klientów.
Serwis internetowy Grupy BPS o działaniach pomocowych dla Klientów.

Nie jesteś pewien, ile możesz otrzymać w ramach subwencji #TarczaFinansowaPFR? Skorzystaj z naszego prostego kalkulatora. Wpisz niezbędne dane o firmie, a maksymalna kwota subwencji wyliczy się sama:

www.grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow/kalkulator

W serwisie Grupy BPS dla naszych Klientów znajdziesz jednak znacznie więcej. Co ważne, informacje te są stale aktualizowane - sprawdź „Materiały pomocnicze" oraz propozycje bezpłatnych szkoleń online, dzięki którym lepiej odnajdziesz się w aktualnych działaniach pomocowych związanych z epidemią.
Zapraszamy: www.grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow

ZMIANA LIMITU PŁATNOŚCI ZBLIŻENIOWYCH

 

Zmiana limitu dla pojedynczej transakcji zbliżeniowej

Informujemy, że w celu ograniczenia kontaktu fizycznego podczas dokonywania płatności

kartowych, organizacje płatnicze - Visa i Mastercard, podjęły decyzję o wprowadzeniu od 20

marca br. zmiany wartości limitu transakcji zbliżeniowej bez uwierzytelnienia (czyli bez

wprowadzenia kodu PIN) z 50 zł do 100 zł.

Od 20 marca br. wykonując transakcje zbliżeniowe na kwotę poniżej 100 zł możecie być

Państwo proszeni o wprowadzenie kodu PIN. To, czy zostaniecie Państwo poproszeni o

PIN zależy od tego, czy dany terminal POS został już zaktualizowany. Oznacza to, że

jeszcze przez pewien okres, może się zdarzać, że przy transakcji np. na kwotę 60 zł w jednym

sklepie będzie konieczność wprowadzenia kodu PIN, podczas gdy w innym już nie. Jest to

uzależnione od tego, jak szybko Akceptanci (sklepy) dostosują się do wprowadzonej zmiany.

Ponadto zwiększenie limitu na transakcję zbliżeniową do kwoty 100 zł nie

naraża Państwa na większe ryzyko, gdyż nadal obowiązuje limit transakcji zbliżeniowych -

tzw. kumulatywny, czyli ochrona na wypadek utraty karty i realizowania transakcji przez

osoby nieupoważnione.

Nadal obowiązuje limit transakcji zbliżeniowych - kumulatywny 200 zł, czyli ochrona Klienta na wypadek utraty karty i realizowania transakcji przez osoby nieupoważnione pozostaje bez zmiany.

Regulacje będą dostosowywane w najbliższym czasie.

Zmiany w oprocentowaniu.
Zmiany w oprocentowaniu.

Uwaga !! Informujemy, iż od dnia 01.05.2020 w związku ze zmianą stóp procentowych dokonaną z dniem 9 kwietnia 2020 roku przez Radę Polityki Pieniężnej zmianie ulega oprocentowanie rachunków oszczędnościowych, lokacyjnych oraz depozytów terminowych dla klientów indywidualnych oraz klientów instytucjonalnych. Szczegóły w zakładce "Dokumenty do Pobrania"

Komunikat

Bank Spółdzielczy w Tarczynie informuje iż od dnia 20.03.2020 r. do odwołania nie realizuje wypłat gotówkowych w walutach obcych.

Bank dokonuje wypłat gotówkowych jedynie w PLN.

Zmiany w Regulaminie otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych:


Uprzejmie informujemy, że od 15 lutego 2020 roku zmieniają się niektóre zapisy Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych. Wprowadzone zmiany wynikają przede wszystkim z konieczności dostosowania zapisów do wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/518 z dnia 19 marca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 924/2009 w odniesieniu do niektórych opłat za płatności transgraniczne w Unii i opłat za przeliczenie waluty oraz niektórych innych ustaw (ustawa o usługach płatniczych, dyrektywa unijna PSD2, Split Payment II).
Główne zmiany wynikające z w/w regulacji to:
1. dodanie definicji systemów rozliczeniowych wykorzystywanych do realizacji przelewów (krajowych i zagranicznych);
2. opisanie zasad kolejności realizacji Przekazów w obrocie dewizowym;
3. wprowadzenie procedury silnego uwierzytelnienia;
4. szybsza procedura dla reklamacji związanych z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty debetowej (15 dni roboczych);
5. nowy rodzaj usług i usługodawców (dostawcy usług);
6. wprowadzenie systemu przelewów natychmiastowych Express Elixir;
7. zmiana zasad pobierania prowizji i opłat bankowych.
Ponadto, wprowadzono również zmiany dotyczące:
1. zasad określania adresu do korespondencji;
2. korekt redakcyjnych i legislacyjnych nie mających wpływu na treść merytoryczną Regulaminu.
Treść nowego Regulaminu dostępny w Placówkach Banku i na stronie internetowej Banku.
Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami zmian.
Posiadacz rachunku ma prawo przed proponowaną datą wejścia w życie zmian, wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym.
Jeżeli Posiadacz rachunku zgłosi sprzeciw, ale nie dokona wypowiedzenia Umowy, Umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian.
Brak sprzeciwu wobec proponowanych zmian jest równoznaczny z ich akceptacją.
Lokaty otwarte w ramach wypowiedzianej Umowy prowadzone są do końca okresu, na jaki zostały założone bez możliwości ich odnowienia na kolejny okres, o ile Posiadacz rachunku nie złoży dyspozycji odmiennej.

Zmiany w Regulaminie otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych:


Uprzejmie informujemy, że od 15 grudnia 2019 roku zmieniają się niektóre zapisy Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych. Wprowadzone zmiany wynikają przede wszystkim z konieczności dostosowania zapisów do wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/518 z dnia 19 marca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 924/2009 w odniesieniu do niektórych opłat za płatności transgraniczne w Unii i opłat za przeliczenie waluty oraz Ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (ustawa o usługach płatniczych, dyrektywa unijna PSD2, Split Payment II).
Główne zmiany wynikające z w/w regulacji to:
1. dodanie definicji systemów rozliczeniowych wykorzystywanych do realizacji przelewów (krajowych i zagranicznych);
2. opisanie zasad kolejności realizacji Przekazów w obrocie dewizowym;
3. zmiana zapisów w odniesieniu rachunku VAT:
a. rozszerzenie katalogu możliwych do zrealizowania z rachunku VAT płatności o inne podatki oraz składki ZUS – obecnie jest możliwość realizacji tylko płatności podatku VAT;
b. rozszerzenie katalogu możliwych do zrealizowania egzekucji z rachunku VAT o płatności wskazane powyżej,
4. dodanie możliwości zamykania rachunku VAT w sytuacji, kiedy zamykany jest rachunek rozliczeniowy powiązany z rachunkiem VAT, a na rachunku VAT występują środki pieniężne i Bank nie posiada decyzji naczelnika urzędu skarbowego o zadysponowaniu środkami;
5. wprowadzenie procedury silnego uwierzytelnienia;
6. szybsza procedura dla reklamacji związanych z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty debetowej (15 dni roboczych);
7. nowy rodzaj usług i usługodawców (dostawcy usług);
8. wprowadzenie systemu przelewów natychmiastowych Express Elixir.
Ponadto, wprowadzono również zmiany dotyczące:
1. zasad określania adresu do korespondencji;
2. korekt redakcyjnych i legislacyjnych nie mających wpływu na treść merytoryczną Regulaminu.
Treść nowego Regulaminu dostępny w Placówkach Banku i na stronie internetowej Banku.
Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami zmian.
Jeżeli w terminie 14 dni od otrzymania tekstu wprowadzonych zmian, Posiadacz rachunku nie dokona wypowiedzenia Umowy rachunku, uznaje się że zmiany zostały przyjęte i obowiązują Strony od dnia następującego bezpośrednio po upływie wymienionego na wstępie terminu.

Uwaga !!! Zmiany w przelewach podatkowych od 1 stycznia 2020 r.
Uwaga !!! Zmiany w przelewach podatkowych od 1 stycznia 2020 r.

Od 1 stycznia 2020 r. zmieniają się zasady opłacania podatków PIT, CIT i VAT do urzędu skarbowego. Dotychczasowe konta urzędów skarbowych zostaną zamknięte. Od tego dnia przelewy podatku PIT, CIT i VAT do urzędu skarbowego należy przekazywać na swój indywidualny mikrorachunek podatkowy.

Numer mikrorachunku jest do uzyskania za pośrednictwem specjalnej strony Ministerstwa Finansów lub w urzędzie skarbowym: www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-podatkowego.

Będzie do tego potrzebny identyfikator podatkowy - czyli NIP lub PESEL.
Mikrorachunek podatkowy będzie aktywny od dnia 1 stycznia 2020 r.

Szanowni Klienci,

Informujemy, iż w naszej Bankowości Internetowej dostępna jest już obsługa wniosków 500+ i 300+.

Kilka ważnych informacji na temat usługi:
- Bank udostępnia wniosek Rodzina 500+ BEZPŁATNIE,
- wniosek należy wypełnić SAMODZIELNIE,
- nie trzeba instalować na komputerze/urządzeniu mobilnym żadnych dodatkowych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek Rodzina 500+. Bank Cię o to NIE POPROSI,
- jeśli chcesz wypełnić wniosek, wystarczy tak jak zawsze zalogować się swoimi danymi do naszej Bankowości Internetowej: identyfikatorem i hasłem,
- podanie hasła jednorazowego SMS  nie będzie wymagane przy przejściu do wniosku Rodzina 500+ ani w celu dodania załączników. System poprosi o podanie kodu SMS TYLKO wtedy, gdy wprowadzisz inny rachunek (spoza listy dostępnych w banku), na który mają być przekazywane środki z programu Rodzina 500+.
- jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 500+ otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu e-mail: upo500plus@mrpips.gov.pl. UPO będzie przesyłane po wpłynięciu wniosku do systemu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o nazwie Emp@tia. Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 500+ bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową, SMS-ową lub telefoniczną. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych, skorzystanie z linków lub załączników, kierujących na strony internetowe banków.

Aplikacja mobilna Nasz Bank
Aplikacja mobilna "Nasz Bank"
Szanowni Klienci !!!!
Informujemy, iż Bank Spółdzielczy w Tarczynie udostępnił dla swoich klientów Aplikację mobilną "Nasz Bank".
Aplikacja dostępna jest aktualnie na urządzenia z systemem Android i jest do pobrania za darmo w sklepie Google Play.
Oto najważniejsze cechy naszej aplikacji:
- swobodny i bezpieczny dostęp do usług banku na urządzeniach mobilnych,
- wygodna obsługa urządzeń z ekranem dotykowym,
- weryfikacja dostępnych środków i ostatniej operacji przed zalogowaniem,
- lista rachunków, lokat, salda, informacje, historia operacji, wyszukiwanie,
- przelewy jednorazowe, predefiniowane, ZUS, US,
- przelew QR (płatności bez wpisywania danych, wczytywanie faktur z QR kodem),
- logowanie z kod PIN, odcisk palca, rozpoznawanie twarzy,
- wiadomości i powiadomienia PUSH,
- mobilna autoryzacja zgodna z PSD2 (token elektroniczny),
- geolokalizacja (wyszukiwanie bankomatów i placówek banku).
Szczegółowa instrukcja użytkownika znajduje się na naszej stronie WWW w dziale Dokumenty do pobrania.
Zachęcamy do korzystania !!!
Dyrektywa PSD2
Dyrektywa PSD2

SILNE UWIERZYTELNIANIE

 

Bank Spółdzielczy w Tarczynie informuje, iż 14 września 2019 roku wchodzi w życie Dyrektywa PSD2 wprowadzająca obowiązek wdrożenia tzw. silnego uwierzytelnienia (strong customer authentication, SCA) przy dokonywaniu płatności w terminalach płatniczych (POS), płatnościach za zakupy w Internecie oraz logowaniu i korzystaniu z bankowości internetowej czy mobilnej.

 Główną przesłanką wdrażanych rozwiązań jest zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z usług płatniczych oferowanych drogą elektroniczną i tym samym ograniczenie możliwości wystąpienia oszustw związanych z tymi usługami. W tym celu wprowadzona zostanie konieczność stosowania procedur silnego uwierzytelnienia czyli minimum dwuelementowego potwierdzania tożsamości klientów.

Opiera się ono na zastosowaniu co najmniej dwóch elementów należących do 3 kategorii: „wiedza”, „posiadanie” lub „cecha klienta”. „Wiedza” to kod (np. PIN) lub hasło, które są i powinny być znane tylko klientowi – posiadaczowi danego instrumentu płatniczego lub dostępu do bankowości internetowej i których nie wolno udostępniać osobom trzecim. Z kolei „posiadanie” oznacza element, który dany użytkownik ma w posiadaniu (np. karta plastikowa, telefon z kartą SIM) i który może zostać użyty w trakcie dokonywania płatności lub korzystania z bankowości internetowej. Ostatnia kategoria czyli „cecha klienta” to specyficzna dla danego klienta cecha, którą tylko on dysponuje i która go jednoznacznie wyróżnia. Dobrym przykładem jest cecha biometryczna w postaci np. odcisku palca, tęczówki oka czy układu żył. 

Bank Spółdzielczy w Tarczynie, w celu zwiększenia bezpieczeństwa dokonywania transakcji z wykorzystaniem dostępu on-line do rachunku bankowego, od kwietnia 2018 roku uruchomił silne uwierzytelnianie użytkownika (SCA) podczas logowania do systemów bankowości internetowej. Oznacza to, że w celu zalogowania do systemu bankowości internetowej i dokonania transakcji konieczne jest podanie – poza loginem i hasłem – również dodatkowego kodu wysłanego na telefon Klienta w postaci wiadomości SMS. Klient korzystający z systemu bankowości elektronicznej musi posiadać urządzenie mobilne (np. telefon komórkowy, tablet).

Podczas płatności kartami płatniczymi będzie obowiązywał nadal wymóg każdorazowego użycia kodu PIN, z wyjątkiem płatności zbliżeniowych tj. możliwości płacenia w terminalach z funkcją zbliżeniową do 50 PLN bez podania kodu PIN.

Jednakże, od 14 września 2019 roku kodem PIN trzeba będzie autoryzować również niektóre transakcje na kwoty nieprzekraczające 50 PLN.  Autoryzacja kodem PIN będzie wymagana przy co szóstej transakcji (piąta może być bez SCA) lub jeśli skumulowana wartość transakcji bez silnego uwierzytelniania przekroczy 150 euro. Każda transakcja powyżej 50 PLN, która automatycznie wymaga kodu PIN spowoduje, że licznik transakcji (lub kwoty) będzie startował od początku.

Jeśli ktoś do tej pory zawsze płacił zbliżeniowo kartą tylko do 50 PLN, prosimy o przypomnienie sobie lub odnalezienie swojego kodu PIN, bo będzie on potrzebny po przekroczeniu limitów opisanych powyżej.

Dyrektywa PSD2 wprowadza jednolity rynek płatności we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

  

Bank Spółdzielczy w Tarczynie

Uwaga!! Nowa usługa dla klientów BS Tarczyn
Uwaga!! Nowa usługa dla klientów BS Tarczyn

    Informujemy, iż uruchomiliśmy właśnie usługę płatnośći on-line PayByNet. Jest to system gwarantowanych płatności internetowych opracowany przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. specjalnie na potrzeby handlu elektronicznego.PayByNet to obecnie najszybszy sposób płatności za zakupy w Interencie - zamówienie klienta zostaje przyjęte do realizacji od razu po zatwierdzeniu przelewu bez uczestnictwa pośredników.

Zalety usługi:
- szybkość - informacja o dokonanym przez Ciebie przelewie przekazywana jest w trybie on-line do sklepu,
- bezpieczeństwo - Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. - jest operatorem systemu ELIXIR, przez który zostało zrealizowanych już ponad 8,5 milirda transakcji; gwarancja wiarygodności i bezpieczeństwa,
- wygoda - automatyczne przenoszenie danych dotyczących treści przelewu, w tym numeru konta bankowego odbiorcy płatności oraz jego nazwy i adresu, zabezpiecza Klienta przez błędami i oszczędza jego czas.

Więcej informacji na temet działania usługi na stronie www.paybynet.pl

Blokada dostępu do konta przez klienta.
Blokada dostępu do konta przez klienta.

Szanowni klienci,

W trosce o Państwa bezpieczeństwo podczas korzystania z naszego systemu Bankowości Internetowej przypominamy, iż w przypadku podejrzenia nieuprawnionego dostępu do Państwa konta w IB istnieje możliwość samodzielnego zablokowania dostępu do swojego konta. Można tego dokonać na dwa sposoby:

1. Zalogować się do IB. Z głównego Menu wybrać opcję Ustawienia->BEZPIECZEŃSTWO następnie w ramce "Kanały dostępu" wybieramy przycisk "zmień" i opcję "zablokuj". Po zatwierdzeniu dostęp do konta zostanie zablokowany. Zablokowaną w ten sposób usługę może odblokować operator w banku oraz sam klient pod warunkiem, że nie opuścił okna z wymienionym menu. Użycie wówczas opcji „Aktywuj” pozwoli wpisać nowe hasło i po akceptacji hasłem jednorazowym SMS odblokuje dostęp do serwisu Internet Banking.
2. Istnieje również możliwość zablokowania usługi Internet Banking za pomocą wiadomości SMS. Blokadę założyć można wysyłając wiadomość SMS na numer (+48)577876977, o treści BI#identyfikator (gdzie BI – to Blokada Identyfikatora; identyfikator - to numer, którym klient loguje się do systemu). System weryfikuje czy podany identyfikator jest związany z numerem telefonu klienta zarejestrowanym w SMS Bankingu lub danych osobowych. Jeśli istnieje zgodność weryfikowanych danych system zablokuje dostęp i odsyła  SMS, .: „Dostęp do kanału Internet dla identyfikatora XYZ zablokowany”. Również współwłaściciel rachunku może zablokować dostęp. Przykład: mąż z żoną mają wspólny rachunek, żona za pomocą swego telefonu może zablokować identyfikator męża. Można zablokować dostęp do serwisu Internet Banking również z dowolnego telefonu wysyłając wiadomość SMS o treści BI#identyfikator#PESEL.

Dodatkowo w przypadku podejrzenia potencjalnego zagrożenia dla Państwa konta IB prosimy o niezwłoczne poinformowanie o tym pracownika banku pod numerem 22 7277886.

Prosimy również o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa które wyświetlane są na stronie logowania do IB oraz o zapoznanie się z instrukcją użytkownika, która dostępna jest na naszej stronie WWW pod adresem: http://www.bstarczyn.pl/dokumenty-do-pobrania

 

Uwaga na przestępców !!!
Uwaga na przestępców !!!

Szanowni Państwo,

Obecnie trwający okres wyprzedażowy oraz zbliżający się okres przedświąteczny powoduje wzrost liczby transakcji płatniczych w sklepach internetowych i tym samym zachęca cyberprzestępców do kradzieży środków pieniężnych. Dlatego po raz kolejny zwracamy się do Państwa z prośbą o:
- wzmożenie czujności podczas wykonywania czynności bankowych i handlowych, a w szczególności nie podawanie kodów z SMS, tokena lub listy haseł podczas logowania,
- uważne czytanie otrzymywanych z banku komunikatów SMS,
- nie otwieranie załączników otrzymywanych pocztą e-mail od niezaufanych i nieznanych nadawców,
- sprawdzenie swojego komputera pod kątem aktualności systemu operacyjnego i programu antywirusowego.
Jeśli w trakcie obsługi rachunku bankowego przez Internet zauważą Państwo nietypowe prośby o podanie kodu do operacji należy natychmiast wylogować się i skontaktować się z nami. W takiej sytuacji Państwa komputer mógł zostać zainfekowany przez złośliwe oprogramowanie i dalsze działanie może doprowadzić do kradzieży pieniędzy.

BS Tarczyn.

Mechanizm podzielonej płatności - Split Payment
Mechanizm podzielonej płatności - Split Payment

Informacje podstawowe

Rachunek VAT jest automatycznie tworzony przez Bank Spółdzielczy w Tarczynie do każdego rachunku rozliczeniowego bieżącego. Dzięki temu posiadacz rachunku może wykonywać oraz odbierać płatności w mechanizmie podzielonej płatności (Split Payment).

Szczegóły oferty

Rachunek VAT prowadzony jest wyłącznie w PLN. Otwarcie rachunku następuje automatycznie po uruchomieniu rachunku bieżącego przez podmiot prawny (tj. np. osobę fizyczną prowadzącą działalność, rolnika, spółkę, spółdzielnię, jednostkę samorządu terytorialnego itd.)

  • Wszystkie operacje dokonywane na rachunku VAT są potwierdzane wyciągami bankowymi. Wyciągi sporządzane są z częstotliwością wskazaną przez Klienta w sposób i na zasadach uzgodnionych z Bankiem, analogicznie jak dla pozostałych rachunków rozliczeniowych.
  • Do rachunku VAT nie są udostępniane instrumenty płatnicze w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych (np. karty debetowe).
  • Rachunek VAT jest udostępniony w bankowości elektronicznej jedynie z dostępem pasywnym. To oznacza, że przelewy z rachunku VAT mogą być realizowane wyłącznie za pośrednictwem rachunku bieżącego.

Środki na rachunku można wykorzystywać w formie przelewów elektronicznych wyłącznie w celu:

  1. Zapłaty podatku do Urzędu Skarbowego
  2. Zapłaty kwoty VAT przy płatności za fakturę od kontrahenta.

Oprocentowanie i opłaty

Rachunek VAT nie jest oprocentowany, a jego prowadzenie jest bezpłatne.

e-Składka – proste płatności z ZUS
e-Składka – proste płatności z ZUS

Przedsiębiorco, od 1 stycznia 2018 r. wszystkie składki do ZUS będziesz przekazywać na jeden, indywidualny numer rachunku składkowego. Informację o numerze tego rachunku dostaniesz z ZUS listem poleconym w czwartym kwartale 2017 r. Jeśli do końca grudnia 2017 r. nie otrzymasz informacji o numerze rachunku składkowego albo zgubisz list, zgłoś się do ZUS albo zadzwoń do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00). Jeśli nie będziesz znał numeru rachunku składkowego nie opłacisz w 2018 r. składek. Jeśli będziesz miał w 2018 r. długi, to wpłata pokryje najstarszą należność. Może to spowodować zadłużenie za bieżący okres. Wpłynie to m.in. na Twoje prawo do zasiłku chorobowego. Podlegasz dobrowolnemu ubezpieczeniu chorobowemu tylko wówczas, jeśli opłacasz składki w terminie i w pełnej kwocie. Jeśli masz problemy finansowe i nie jesteś w stanie w całości spłacić zaległych składek, to wystąp do ZUS o podpisanie układu ratalnego. Taka umowa zapewni Ci objęcie ubezpieczeniem chorobowym i prawo do świadczeń. Możesz skorzystać z pomocy doradcy ds. ulg codziennie w godzinach otwarcia placówek ZUS. Pomoże on zgromadzić i wypełnić dokumenty niezbędne do rozpatrzenia wniosku o rozłożenie długu na raty.

Więcej informacji na temat e-Składki znajdziesz na stronie www.zus.pl/eskladka

Zasad bezpiecznego korzystania z poczty elektronicznej
Zasad bezpiecznego korzystania z poczty elektronicznej

W związku z rosnącą liczbą ataków phishingowych pragniemy przypomnieć Państwu podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z poczty elektronicznej.

W pierwszej kolejności należy odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:

  1. Czy znam nadawcę wiadomości?
  2. Czy otrzymywałem już inne wiadomości od tego nadawcy?
  3. Czy spodziewam się otrzymać tę wiadomość?
  4. Czy tytuł wiadomości i nazwa załącznika mają sens?

Negatywna odpowiedź na którekolwiek z tych pytań powinna wzbudzić czujność.

Na co należy zwrócić uwagę:

  • Poprawność językowa - Znaczna część fałszywych wiadomości jest pisana z wykorzystaniem translatorów dlatego bardzo często zawierają liczne błędy ortograficzne, gramatyczne lub nie posiadają polskich znaków.
  • Linki w wiadomości – Przed kliknięciem w jakikolwiek link należy go zweryfikować. Najprostszą metodą jest najechanie na niego kursorem w wyniku czego rzeczywisty link pojawi się w dolnej części ekranu i będzie można sprzwdzić czy kieruje do prawdziwego serwisu internetowego. Dobrą praktyką jest odwiedzanie stron poprzez wpisanie adresu samodzielnie w wyszukiwarce internetowej zamiast klikanie w link wskazany w treści wiadomości.
  • Załączniki – Nie należy otwierać załączników o rozszerzeniach *.exe, *.com, *.pif, *.scr, *.bat. *.js zazwyczaj są to wirusy. Coraz częściej złośliwe załączniki są wysyłane w formie zahasłownych archiwów *.rar, *.zip w celu ominięcia zabezpieczeń. W takim przypadku należy pamiętać aby hasło do odszyfrowania załącznika było przekazane innym kanałem np. wiadomość e-mail + SMS.
  • Temat wiadomości – Należy pamiętać aby w żadnym wypadku nie wskazywać firmowego adresu e-mail jako kontaktowego do celów prywatnych. Każda wiadomość w której jesteśmy proszeni o zapłacenie faktury, odebranie przesyłki, zaakceptowanie zaproszenia np. z serwisu społecznościowego itp. Powinna zostać uznana za podejrzaną jeżeli trafi na skrzynkę służbową.
  • Treść wiadomości – Bardzo często w wiadomościach phishingowych przestępcy zamieszczają różnego rodzaju groźby, ostrzeżenia np.: „Jeśli nie odpowiesz na powyższą wiadomość, Twoje konto bankowe zostanie wkrótce zablokowane”. Ich autorzy ostrzegają adresata, że brak reakcji może przyczynić się do zamknięcia konta, zerwania umowy, utraty danych, awarii itp.